Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2011 19:50 - Електронен Маркетинк
Автор: thinkaboutthat Категория: Бизнес   
Прочетен: 671 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 18.04.2011 22:27


World Wide Web е една нова изключително мощна среда за всички маркетинг дейности - планиране, изследване, пазарна сегментация, определяне на целевите пазари, позициониране, увеличаване на степента на удовлетвореност на клиентите, дизайн, ценообразуване, промоция и реализация на продукта. Една от основните функции на маркетинга е да предоставя на компаниите информация за потребностите на пазара по максимално бърз и достоверен начин. Тази функция се осъществява чрез специфична организация, методи и техника, които се обединяват в понятието маркетингово проучване. Един от недостатъците на обичайния маркетингов анализ е, че ценността на информацията често не покрива разходите за провеждането му. Друга негативна черта е, че проучвателният процес се проточва твърде дълго.

 

Предимства и недостатъци на онлайн маркетинга

 

Предимства


 

 

От друга страна възможността анкетираните да си влияят помежду си е сведена до минимум, докато в традиционните групи нерядко се случва някой от участниците да доминира. Като предимство на онлайн маркетинга може да се посочи и бързината, с която могат да се извършват необходимите анализи, както и по-големият брой участващите в извадката. Например при e-mail анкета могат да бъдат анализирани мненията на неограничен брой хора. Е-маркетингът е особено удачен за проучване на потребителската аудитория, особено що се отнася до бързо развиващ се бизнес (като ИТ сектора), тъй като неудобните и скъпи традиционни методи са неподходящи за този тип среда. Това е и една от причините за прибягване към прилагането на редица ефективни и нескъпи техники и на продукти за онлайн изследвания. Така с използването на посочените средства всяка компания, независимо от размера си, може бързо да натрупа надеждна и детайлна информация за целевата си потребителска аудитория като използва само малка част от разходите за традиционните методи.Онлайн маркетинговите анализи предлагат изключителни възможности за бизнеса. Те се провеждат за по-кратко време, дават точна информация, и са многократно по-евтини. Това е и причината Интернет маркетинга да става все по-предпочитан. Експертите се ориентират осезаемо към използване на компютри, онлайн услуги и Глобалната мрежа с цел ефективно изпълнение на своите задачи.

 

 

 

Недостатъци

Наред с многобройните предимства, онлайн маркетинговите анализи крият и своите недостатъци, които трябва да се отчитат. На първо място едно подобно Интернет проучване трябва да бъде съчетано със задълбочено познаване на ресурсите онлайн, на техниките и начините за обработка на получените резултати.
Трябва да се има предвид, че наред с ценната информация, Интернет съдържа и данни със съмнителен характер и достоверност. Затова източниците от Web трябва задължително да бъдат подлагани на предварителна проверка. От друга страна пазарните проучвания чрез Интернет не са подходящи за страни с ниско ниво на използване на информационни технологии. Защото все още много от фирмите, опериращи на пазара, подценяват значението на Глобалната мрежа като нова среда за развитие на бизнес.
Електронната поща - основно средство за онлайн маркетинг изследвания също има недостатъци, свързани със защитата на кореспонденцията. Друг съществен недостатък на онлайн изследванията е липсата на директен контакт с анкетираните.



 

 

Прочетете още :



Гласувай:
0
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thinkaboutthat
Категория: Новини
Прочетен: 228947
Постинги: 114
Коментари: 148
Гласове: 424
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930